Warning: Trying to access array offset on value of type null in /home/energo/blog.energoinstalgaze.ro/wp-content/themes/energoinstal/header.php on line 15

Warning: Trying to access array offset on value of type null in /home/energo/blog.energoinstalgaze.ro/wp-content/themes/energoinstal/header.php on line 18

Warning: Trying to access array offset on value of type null in /home/energo/blog.energoinstalgaze.ro/wp-content/themes/energoinstal/header.php on line 29
Energoinstal - Intervenții pentru remedierea defecțiunilor la instalația de gaze

Intervenții pentru remedierea defecțiunilor la instalația de gaze

Continuăm astăzi călătoria prin legislația referitoare la instalațiile de gaze cu oprire în stația “Defecțiunile instalației de gaze”, în cazul nefericit al unor defecte identificate în timpul exploatării instalației de gaze naturale.

Ce trebuie să știm despre defecțiunile instalației de gaze?

Ce trebuie voi să știți este că distribuitorul vostru de gaze naturale are obligația legală de a asigura permanent un sistem de colectare a sesizărilor și reclamațiilor, precum și o procedură clară de rezolvare a acestora, în sensul remedierii imediate a neregulilor sau defectelor intervenite în sistemul de alimentare cu gaze naturale. În general, acest sistem prevede existența unui birou cu funcționare permanentă dotat cu telefon direct, apelabil non-stop și cel puțin o echipă gata să intervină la orice oră.

Pentru aceasta, echipa trebuie să aibă în dotare mașină de intervenție echipată cu mijloace de comunicare eficiente, scule, dispozitive, echipamente și utilaje pentru executarea lucrărilor, precum și cu aparate adecvate pentru detectarea eventualelor scăpări de gaze naturale. O altă prevedere obligatorie referitoare la echipa de intervenție este aceea că, indiferent de natura intervenției, aceasta trebuie să aibă în componență cel puțin un instalator autorizat ANRE.

De asemenea, membrii echipei trebuie să fie dotați cu echipament de protecție corespunzător normelor de protecție a muncii și de apărare împotriva incendiilor. În plus, în contextul pandemiei de covid19, ei trebuie să asigure distanțarea față de beneficiarul lucrării, in vederea netransmiterii bolii. De aceea, echipa noastră a pus la punct o procedură prin care să asigurăm atât distanțarea socială recomandată de autorități, cât și siguranța și protecția clienților și a echipelor ce execută lucrarea pe teren.

Indiferent de natura intervenției, trebuie să urmăriți ca întotdeauna, înainte de pornirea lucrului efectiv, să fie oprită vehicularea gazelor naturale prin instalație. Acest lucru se poate face ori prin izolarea porțiunii asupra căreia se va efectua intervenția, cu ajutorul unor robinete de secționare, sau prin oprirea gazelor în întreaga instalație cu ajutorul mecanismului de oprire locală.

Responsabili de bunul mers al lucrării, precum și de calitatea acesteia, sunt conducătorul formației de lucru și responsabilul coordonator.

La sfârșitul operațiunilor, înainte de repunerea în funcțiune a instalației, se vor efectua în mod obligatoriu, următoarele operațiuni:

  • verificarea lucrării;
  • efectuarea probelor de presiune;
  • refacerea continuității firului de alimentare cu gaze;
  • eliminarea completă a aerului din conducte;
  • evidențierea locului unde s-a făcut intervenția.

Din păcate, multe dintre defecțiunile apărute la instalațiile de gaze sunt detectate prea târziu, iar acest fapt are consecințe grave, uneori ireparabile. Vorbim evident despre pagube materiale imense, dar mai ales despre posibilitatea destul de mare a pierderii de vieți omenești.

Verificarea periodică

De aceea, o verificare periodică făcută la timpul ei vă poate scuti de orice emoție atunci când vine vorba despre siguranța voastră și a celor dragi. Deși situația actuală vă poate împinge la o oarecare reticență în a permite unor străini să vă calce pragul, nu uitați că, în ceea ce ne privește, garantăm că echipele noastre de intervenție respectă la literă procedura de protecție anti-covid19. La fel ca și voi, și noi punem mare preț pe sănătatea noastră și nu putem risca nici noi, la rândul nostru, să ne infectăm. De aceea păstrăm distanța de cel puțin 2 metri față de orice client și schimbăm echipamentul de protecție de unică folosință (mănuși și mască) la fiecare intervenție.

De 10 ani punem interesele clienților pe picior de egalitate cu ale noastre, pentru că îi considerăm membri cu drepturi depline ai comunității Energoinstal. Așa că, la fel ca și până acum, așteptăm apelul vostru telefonic la 021.795.11.30 sau mesajul pe energoinstalgaze.ro și problema voastră va deveni o amintire în cel mai scurt timp posibil. Suntem Energoinstal și avem grijă de clienții noștri.


Warning: foreach() argument must be of type array|object, null given in /home/energo/blog.energoinstalgaze.ro/wp-content/themes/energoinstal/sidebar.php on line 2